Bestillinger

bestil

Som registrert pasient hos oss kan du benytte deg av våre selvbetjening sider som inkluderer online-timebestilling og reseptfornyelser og e-konsultasjon med legen. Du kan sende meldingen når som helst på døgnet. Første gang man bruker dette må man registrere seg og du får da passord for pålogging.

 

Viktig når man registrerer seg:

  • Du må ha registret riktig mobiltelefonnummer hos oss på forhånd for å kunne registrere deg
  • Det er kun pasienter som er registrert på våre legelister som kan bestille time her.
  • Klikk på knappen «Selvbetjening» som vises til høyre
  • Tjenesten åpner seg i et nytt vindu/fane. Klikk på linken «ny bruker» om du skal registrere deg
  • Registrere fullt personnummer og mobilnummer.
  • Skrive inn e-postadresse, da du må kunne motta en e-post som varsel som bekreftelse på bestilling fra legekontoret.
  • Er du allerede blitt registert på legesenteret, fått tildelt passord, velg da alltid : eksisterende bruker
  • Bank-id innlogging er en enkel måte å logge seg inn

 

Dette systemet gjør det enklere å bestille time og faste medisiner hos fastlegen og en slipper å evt. vente på telefonen ved bestilling. Bestillingene er gratis.

Her velger man også e-konsultasjon med sin fastlege.

Hver gang du logger deg på selvbetjening på nett, får du tilsendt en kode på SMS. Dette er et sikkerhetskrav for slike tjenester. Denne tjenesten koster kr 1,- pr SMS.

 

Hvordan bestille time?

Trykk på knappen «Selvbetjening» og logg deg inn. Så gjør du følgende:

  • Klikk linken «Bestill Time»
  • Velg legen din i listen
  • Ledige timer vises i kalenderen i grønt
  • Når grønn dag er markert, kommer det til høyre opp ett eller flere tilgjengelige klokkeslett den dagen
  • Merk det aktuelle klokkeslett slik at det lyser blått
  • Skriv deretter inn konsultasjonsårsak. Der indikerer du også om det gjelder en time for kontroll eller attest, eller samtale.
  • Ønsker du sms påminnelse når du bestiller på nettet, må du selv velge dette ved bestillingen.

 

Ser du ikke noe grønne timer?

 

Dersom kalenderen ikke viser noe grønne timer, betyr det at ingen timer er ledige i måneden som vises. Bla deg frem i tid (til neste måned), ved hjelp av pil-ikonet..

 

Timebestilling fra mobil?

IQ

Med Appen CGM Legetime, er det enkelt å bestille time rett fra mobilen. Tjenesten er kostnadsfri og kan lastes ned fra App Store og Google Play.

 

Trykk på «Selvbetjening» knappen og registrerer deg som ny bruker først. Deretter kan du scanne denne QR-koden med mobilen eller klikke på en av de bildene nedenfor. Ved første bruk av App-en skal du angi passordet som du valgte da du registrerte deg.

 

appstoreiandroid188 appstoreiphone188

 

Når har jeg time?

Trykk på knappen «Selvbetjening» og legg deg inn eller bruk mobil App-en Legetime.

Alle kommende timer vises under «Mine Timer», også de som ble registrert av oss da du ringe eller var i luken.

Ønsker du påminnelse om timen på sms dagen før, kan du velge dette selv.

 

Avbestille time, eller endre timeavtale

For å avbestille time du har bestilt, må du ta kontakt på legesenteret på mail eller telefon. Man kan ikke avbestille timer i selvbetjeningen

 

Avbestilling må skje innen 24 timer før konsultasjonen skal finne sted, ellers blir timen belastet.

Ved helg og helligdager må timen avbestilles siste arbeidsdag før timen.

 

 

Em@il

Regelverket fra datatilsynet gjør at mailen kun er en administrativ mail. Innkommende mail kan ikke forventes besvart utover timebestillinger og reseptfornyelser.  Mailer med medisinske problemstillinger vil ikke bli besvart, da bruker man e-konsultasjon. Les lenger ned på siden om dette.

 

 

Øyeblikkelig hjelp timer kan ikke bestilles pr epost, men må bestilles samme dag på telefon .

 

Hvordan bestille resepter på faste medisiner?

Om du vil gjøre det enkelt og spare tid kan du benytte vårt selvbetjening køfrisystem. Da logger du på «Selvbetjening» og velger «Forny resept». Angi stikkordsmessig hva det gjelder og trykk bestill. Tjenesten er kostnadsfri. Du kan sende meldingen når som helst på døgnet. Du skal få en e-post når kontoret har behandlet forespørselen din.

Hvis din fastlege ikke er tilstede må du bestille resepter pr mail eller telefon.

Du kan enkelt sjekke dine resepter ved å logge deg inn på siden www.mineresepter.no

 

Sykemeldinger

Lov om folketrygd krever at du må vurderes av en lege for å kunne bli sykemeldt. Derfor er det viktig at pasienter som mener at de trenger en sykemelding kontakter legen straks behovet oppstår. Sykemelding per telefon skal normalt følges opp av legeundersøkelse etter få dager.

Vaksinering

Harbitzalleen Legesenter har egen vaksineklinikk som utfører all nødvendig reisevaksinering, du kan bestille time for vaksinering på telefon eller E-mail

legesenteret@harbitzalleen.nhn.no